Az oldalainkba ágyazott Google Adwords kódja marketing célokra, valamint a Google Analytics kódja a látogatottság méréséhez sütiket használ.

Adatkezelési szabályzat Elfogadom!

Zsolnay Negyed

hu

A sztártenor José Cura Pécsett élvezi a kora tavaszt!

Szerző: Halász Kinga

Az argentin operaénekes, zeneszerző, karmester pénteken fedezte fel Pécs szépségeit és a város adta együttműködési lehetőségeket. Ő az, akit a Domingo-Pavarotti-Carreras hármasra utalva a „negyedik tenor” jelzővel szoktak illetni. Pécsi látogatásán kiderült: nemcsak szakmailag van a topon, hanem emberileg is.

Most először jár Pécsen?

Igen, Budapesten már sokszor voltam, de Pécsett most először.

 

Meglepő az időzítés a pandémia miatt. Mi a látogatása célja?

Azért jöttem, hogy feltérképezzük az együttműködési lehetőségeket és megnézzük, hogy mit tudunk egymásért tenni a várossal. A jó pókerjátékos nem fedi fel idő előtt a lapjait, ezért egyelőre én sem mondhatok többet. Visszatérve a pandémiára, ez egy nehéz időszak mindenki számára. Tegnapi negatív tesztem van, ezért nyugodtan ülök most itt.

 

Önre milyen hatással van a vírus?

Művészként természetesen erősen érint. Ez egy komplex probléma, ami nemcsak egészségügyi szinten, hanem gazdasági, társadalmi és mentális szempontból is nagy hatással van az emberekre. Azt gondolom, hogy a mi generációnk sok dolgot rosszul csinált és a mai fiatalokra hárul, hogy helyrehozzák a hibákat és jobb világot teremtsenek. Sorsfordító pillanata ez most az emberiségnek.

 

Hogy tetszik Pécs?

A vírus miatt sajnos keveset tapasztalhatok a város pezsgéséből és a kulturális életéből. Jártam a Püspökségen, láttam kívülről a Székesegyházat és a Zsolnay Kulturális Negyed épületeit, gyönyörűek. Hamarosan pedig indulunk a Kodály Központba, hogy még jobban megismerjem a város zenei vonatkozásait. Kíváncsi vagyok, hogy mit tehetnék a városért és hogyan tudják keresztezni egymást az útjaink.

 

 

José Cura 1962-ben született Argentínában. 8 évesen édesapja elvitte egy zongoratanárhoz, aki pár óra után hazaküldte azzal, hogy nincs is tehetsége a zenéhez. Tizenévesen mégis elkezdett zenét tanulni, majd a húszas évei végén komolyabban elkezdett foglalkozni a hangjával, és híres operaszerepekben debütált. 1994-ben a megnyerte a Plácido Domingo's Operalia Opera Világversenyt és a közönségdíjat is neki ítélték, innen kezdve karrierje rendületlenül haladt előre. Mára több mint 20-szorosan díjazott művész, a „21. század tenorsztárja”.

Halász Kinga